Sunday, May 8, 2011

Books

sepanjang minggu ni aku habiskan masa membaca je..
selera aku pn dh bertukar dari buku2 vampire, magic, falling angel n demon 
kepada buku2 sejarah islam..
buku2 ni dh buat aku ketagih sgt2 dan dalam
masa semingu ni aku dah ada 3 buah buku..




1st buku aku beli Khalid Al-Walid yg diberi gelaran pedang Allah..
dia adalah pahlawan islam yg paling digeruni oleh orang2 kafir..
dh lebih 100 perang dia sertai atas sbb cita2 dia utuk syahid..

lepas 2 hari aku dpat duit trus aku beli hijrah dan 
Sultan Muhammad Al-Fateh
buku2 ni mmg lagsung tak kecewakan aku..
dalam masa 3 hari je aku dah abis baca dua2.. >.<
buku hijrah tentang Nabi Muhammad SAW 
bersama umat islam yg berhijrah dari Mekah ke Madinah
atas sbb tentangan yg kuat dari kaum Quraisy di Mekah..

Sultan Muhammad Al-Fateh adalah penakluk
Konstantinopel yg bertukar nama Istanbul setelah
ditakluk oleh Sultan Muhammad yg masa tu baru berumur 21 tahun..
Sultan Muhammad diberi gelaran sebagai Al-Fateh yg bermaksud
sang penakluk..

sebenarnya aku nk beli lg 1 buku tp aku dah cari bnyk kedai
tp buku tu dah abis so terpaksa ah aku tnggu..
ni buku yg aku nk beli..


buku ni paling2 aku nk baca..
selama 88 tahun baitulmaqdis dikuasai oleh kristian
tp dapat ditakluk semula oleh Salahudin Al-Ayubi..
knight templar adalah tentera kristian yg paling kejam pada masa tu..
mereka membunuh umat islam tanpa rasa kasihan sket pn..
ada yg mengatakan darah orang islam setinggi lutut kuda
di jurusalem..

boleh dikatakan aku sgt obsess degan buku2 ni skrang.. pff

2 comments:

  1. aku lak x abis2 ag bce bku yg aku ngah bce.. pnye lmenye sbb mls kot.. haha

    ReplyDelete
  2. haha.. aku bnyk masa so baca buku je lah..

    ReplyDelete