Thursday, February 24, 2011

Hospital is a Fun place.. (for us)

dua ari yg lepas adik aku (ira) kena tahan wad kt Hospital Sultanah Bahiyah
 sbb dya disyaki appendiks..
dsbbkn mak aku bz ngn kedai n adik2 aku yg lain skolah
 so aku kena ah teman ira kt sna..

mula2 g check dya cuma kna thn wad smntara sbb diowg still wat 
pemeriksaan tp dlm kul 12 dya dh pndah g wad biasa..
masa dlm wad tu sgt sejuk n aku cuma ada satu ja sweater for both of us 
so aku terpksa ah col rahmat mntak pnjam sweater dya.. hoho!

alang2 rahmat dh dtg hospital aku mntk kt mak aku spya rahamat
teman aku sama n yes!!! mak aku bg.. hoho!!
wlaupn cuma sowg waris ja ada tp kitaowg curi2 gak masuk.. ^^

wad yg ira kna pndah masuk tu upanya wad utk owg yg tngu utk pemedahan..
so wad tu mmg sgt sunyi sbb suma owg juz rehat n waris yg tnggu pn dh tidow..
mmg agak menakutkn masa mula2 msuk tp bila dh lma dok stu 
dh leh smbg n kitaowg dok main2 tangkp gmbr n gelak mcm hapa g n ira lngsung 
tak nmpk mcm owg tgh skit! haha! pas2 rahmat bca bed time story kt kitaowg 
smpy ira pn dh tertidow.. hehe
 tp malngnya mlm 2 aku langsung leh tidow pn..
thanx to rhamat yg g cita fsal hantu time pkul 2pg
last2 nk jln kuar dri wad pn tak brani.. haha..

utk tngu matahari naik pn mmg take forever ah!
dgn lapar, penakut, tak taw jln nk kuar suma pas2 nk tidow atas krusi lg..
huh.. mmg seksa ah!!
tp dlm kul 6 baru ah aku n rahmat brni nk kuar jln2.. haha!
upnya juz kna trun lif n there u are! lobby!
kitaowg juz jln2 n lepak kt taman mainan kt stu smbl smbg n nyanyi..
n yg peliknya aku rasa srnok plak.. haha!

pg tu lps anta adik2 aku yg lain g skolah ibu dtg hspital n kitaowg g bfst kt cafeteria..
huh! mmg mkn mcm monster ah!! lapar nk mmpus..
dlm kul 9 ibu anta rahmat blik umah dya n aku teman ira kt hspital g..
pg2 lg nurse dh kemas katil, dtg check suhu bdn n tekanan darah..
pesakit2 kt stu mmg suma baik.. diowg dtg smbg n sllu snyum..
wlaupn kt stu smua ada skit masing2 tp diaowg still ceria..
gud kn suasana hospital cam 2? :)

tp adik aku kna thn sehari je n mlm tu dya dh leh kuar
sbb doctor still tak taw dya skit apa tp mngu dpn dya kna dtg blik
utk bwat pemeriksaan.. 


muka buruk ira



No comments:

Post a Comment