Thursday, March 24, 2011

"BIJAK SANGAT"

tokwan aku kt perak skrang tengah sakit tenat..
ibu aku kt sini sllu risau call hari2 tnya khbar..
cuti ni ibu aku nk blik perak aku ikut skali..
msuk yg nk blik ni dh 3 kali ulang dari kedah-perak..
ibu aku drive sorang2 je sbb abah aku dan adik2 aku kena
jaga kedai runcit..
ibu bleh blik sehari je sbb makan minum abah n adik2
aku sapa nk jga kalau dok lma2.. 
kedai runcit sapa nk uruskn duit msuk keluar?
smua mak aku bwat..

yg menyakitkan hati abg kepada mak aku bleh suruh 
ibu dan kakak blik untuk jaga tokwan aku..
ibu dan kakak dia tu pmpuan..
isteri orang..
kakak ibu pn ada kedai sendiri.. kedai makan..
kalau dia jaga tokwan sapa nk masak kt kedai dia?
mcm mana duit nk msuk kalo tak bkk kedai?
dan sebagai isteri tugas diaorg ni jaga SUAMI DAN ANAK2
korang ptt taw smua ni..
abg2 yg kt sana tu jga lah tokwan kt hospital tu..
opah aku dh tak berkemampuan nk jaga..
dh banyak lupa..

ibu aku nk ulang-alink dari kedah-perak igt FREE kowt!
igt ibu aku ni ROBOT pegi pagi perak petang btolak blik kedah..
tak  fkir ke yg dia drive sorang2 smpai sana dan lansung tak rehat!
sampai kedah blik kena jaga kedai pulak..

ibu aku nk ambil ke tokwan aku tu balik kedah pinah kt hospital sni
tp dengan keadaan tokwan aku yg smpai tekak pn kena tebuk
mampu ke dia nk handle pejalanan perak-kedah?
kang sakit kt jalan ssh pulak..
abg2 kt sana tu yg konon risau ibu aku nk bawa blik tokwan
g kedah tu dh rasa risau sgt  jaga je lah tokwan kt perak tu..
 ni tak, bleh pulak cakap "spttuntya ana n ita tu blik jaga ayah"
tak faham ke yg ibu aku dan kakak dya tu ISTERI ORANG
mana boleh nk stay kt perak tu lama2.. 
SUAMI DAN ANAK2 nk makan apa? 
ADIK2 aku skolah sapa nk uruskan?
KEDAI RUNCIT DAN KEDAI MAKAN
diorang ni sapa nk jaga?

jgn lah jd "BIJAK SANGAT"
kalo ibu aku n kakak dia mampu nk jaga tokwan kt sana..
tak yah nk suruh diorang pegi dh..



No comments:

Post a Comment