Sunday, April 17, 2011

aku pn terasa jugak


study week ni imah dan naja datang rumah aku.. 
4 hari gak diowg stay umah aku..
 mmg sgt best dpat lepak ngn diowg!
malam tu kami g lepak2 mkn kt marvelous sbb malam tu dh tak nk makan meggi je..
so kami g lah mkn nasi ayam madu kt situ..
dlm dok smbg2 n gelak2 ttba aku ternpk ah
sowg bdk kecik rambut kerinting2 sebijik mcm cousin aku
munirah masa kecik! 
so aku ckp ah kt imah 'weh tgk bdk kecik kt blkg comel lah..'
yg imah plak g silap tgk dua owg pmpuan yg tgh minum kt meja blkg..

imah: yg mana weh?

nadia: lah yg kecik 2 lah

imah: owh!! ha comel nmpk sweet.. 
          aku igt hg ckp yg pmpuan kt blkg tu
          aku tgk besa ja heran gak hg ckp comel..

lepas brapa minit kami dok smbg ttba aku ternmpk dua orang laki
yg aku kenal tp diowg dok kt meja pmpuan yg imah terslah tgk td tu..
aik? slah sorang tu dh ada awek tp apsal g lepak ngn dua orang pmpuan tu plak?
dh lah nmpk mcm double date plak tu..
awek dia tak kesah ke?
yg lawaknya bila aku nmpk dia
dari dia dok elok2 kt kerusi tu terus
dia pusing bdn konon tak bg aku nmpk muka dia.. haha!
kalau kau teman kawan kau dating tak yah lah
gelabah sgt kecuali......

aku tak nk ckp apa2 tp aku pn terasa sama bila nmpk mcm tu..
aku tgk diowg sgt sweet sbb dh bertahun cple dan awek dia pn
sllu sgt ckp fasal dia dan laki tu pn tnjuk rasa syg dia
dgn bg mcm2 hadiah kt pmpaun tu tp kenapa dia buat mcm tu?
bkn skali aku nmpk laki tu buat cam tu tp ni dh kali ke 3!!
aku igt dh brubah rupanya still mcm tu jgak..
aku kesian jgak kt pmpuan tu mungkin dia tak tahu
tp aku tak nk bgtau dia sbb mugkin aku slah tp kalau
bnda ni btul Allah akan tunjuk jugak kt depan mata awek dia sendiri..

bila tgk mcm tu aku pn terasa jugak..
kbnykan laki mmg mcm tu ke?
aku benci kalau jd mcm tu kt aku..


3 comments: